torsdag 30 juli 2020

Klubben av Matilda Gustavsson

Mycket intressant läsning som ger en djupare bild av vad som förekom på klubben Forum med kopplingar till Svenska Akademien. Det är klart att det är en form av "skvallerbok", men det struntar jag i.

Man kan ju undra varför ingen markerade mot Jean-Claude Arnault? Var det aldrig någon som gav honom en rak höger eller i alla fall hotade honom med det? Var det ingen från Akademien som tog honom åt sidan och sade att han var tvungen att uppföra sig? Denna passivitet kan jag inte förstå. Att gå runt och tafsa på kvinnor här ju otroligt osofistikerat. Jag kan inte begripa varför ingen markerade! Hur kunde Akademien tillåta att ha med en sådan att göra, ett äckel rent ut sagt.

När man läser boken framstår Jean-Claude Arnault och Katarina Frostensson som sadister rent ut sagt; hur de behandlade konstnärer som ställde ut på Forum; Katarina som bara såg på medan hennes man gick runt och tog på andra kvinnor; Arnault som framstår som närmast översexuell maktutövare. Ingen kvinna med värdighet skulle gå med på något sådant. Som jag tidigare skrivit på min blogg tycker jag att Frostensson förefaller att vara en irrationell kvinna.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar