tisdag 25 februari 2014

Husdrömmar

SVT har verkligen visat sig från en ytlig sida under början av året. Tidigare har jag skrivit om mitt missnöjde med Trädgårdskampen. Nu vill jag ta upp Husdrömmar som jag verkligen tycker är rent ut sagt pinsamt att behöva se på (har sett 1.5 avsnitt - stod inte ut). Det råder bostadsbrist i Sverige och att SVT då väljer att sända ett program om hur överklassen bygger sina hus (så som de alltid har gjort) är ruttet att behöva beskåda. Det lustiga är att husen inte kan ha valts ut för sina estetiska sidor, för de flesta av dem är ganska fula. Inga vackra funkishus utan klumpiga mastondonthus. Husen utgör enskilda familjers projekt och det är själva bygg- och designskedena som står i fokus, om planeringen och projekten håller. I de programmen som jag såg sade båda familjerna samma sak i slutet när deras hus stod färdiga och inredningen var på plats, att de redan hade nya hus som de vill bygga. När väl drömhuset står färdigt har de redan planer på ett nytt byggprojekt. Det är ledsamt tycker jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar