tisdag 25 februari 2014

Trädgårdskampen

Jag är ett stort fan av absolut allt som har med trädgård, växlighet och design att göra. För mig är trädgårdar de mest rofyllda rum som finns. Trädgårdskampen i SVT tycker jag är rena skämtet. Det programmet sysslar med allt det som trädgård inte ska står för, stress, evigt flyttande på växter som planterats samt det icke konstanta. Det är inget fel att tävla med trädgårdar. Det är bara kul att se olika idéer. Det som jag stör mig på är att konceptet bland annat går ut på att deltagarna drar upp växter och planter från varandras trädgårdar och flyttar omkring dem och har sig. Hur kan man dra upp plantor så att växterna inte hinner rota sig! Blir så upprörd att man behandlar växter på det här flyktiga sättet. Mitt på ett fält har man slagit upp provisoriska små kolonier, plantorna flyttas hit och dit och när en deltagare åker ut försvinner den anlagda trädgården. När man planterar ska det vara för evigt och inte så som det görs i Trädgårdskampen. Var har expert-Gröna Rum tagit vägen? Vi som är trädgårdsfantaster vill inte se lättsamma amatörprogram för folk som inte fattar ett dyft om trädgårdar. Vi vill ha expertiskunskap!!!!!!!!!!!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar