tisdag 1 november 2016

Sju dagar i maj av Micke Evhammar

Romanen handlar om ett gäng byggnadsarbetare och deras liv och hur det är att arbeta på dessa farliga arbetsplatser i Sverige idag där tiotal personer varje år dör till följd av arbetsplatsolyckor. Det är en arbetarklassroman. Det förekommer mycket dialog i texten vilket tynger ned romanen lite på ett negativt sätt. Samtidigt påminner den om Yarden av Lundberg som jag tyckte mycket om. En bok som är värd att läsa speciellt av byggherrarna!

 

2 kommentarer:

  1. Herrejistanes, vad du läser! Är det prokrastinering eller är du färdig med allt nu?

    SvaraRadera
  2. Mitt läsintresse går i cykler. Just nu är jag inne i en läsperiod. Efter att Bob Dylan fick Nobelpriset blev jag så förvånad! Så nu intresserar jag mig för de som är kandidater till att få Nobelpriset i litt. så jag kanske kan räkna ut vem som få det nästa gång :)

    SvaraRadera